twitter
rss

Sınav Rehberim

Türkiyenin 1 numaralı eğitim rehberlik sitesi
www.sinav-rehberim.blogspot.com
Loading



Hayatta bir takım başarıları göğüsleyen, belirli bir kariyer edinen millete ve devlete mal olmuş ünlü simaların bu başarılarını nasıl elde ettiklerini hep merak etmişimdir. Biliyorum ki bu başarılarının arkasında sihirli veya efsunlu bir şey yok… Araştırmalarım gösterdi ki, bu insanların başarılarındaki ortak noktaların, hemen hemen aynı olması… Yani hiçbiri uzaydan ya da gaip aleminden bir formül almamışlar.
Sınavları kazanan öğrencilerimizde de aynı şeyler geçerli.
Başarının ortak adı işte bu:
HAYAL KURMAK, GÜÇLÜ İRADE, FEDAKÂRLIK YAPMAK, BAŞARISIZLIKTAN DERS ALMAK, PLANLI VE ETKİLİ ÇALIŞMAK, SOSYAL YAŞAMDAN UZAK DURMAMAK, GÜLER YÜZLÜ OLMAK, YILMAMAK VE KARARLI OLMAK, İÇİNDE ATEŞ YANMAK, HEDEF BELİRLEMEK VE DUA ETMEK…
Bakınız şampiyonlar nasıl kazanmışlar bu sınavları:
  • Uykum geldiğinde rakiplerimi hatırlardım
Lise üçüncü sınıfın başında, bir deneme sınavında süreyi iyi kullanamadım. Geometride bir soruda takıldım, yapamadığım halde soruyu atlayamadım. Soruyu çözdüğümde sınavın bitimine beş dakika kalmıştı. Bu tecrübeyi bir uyarı olarak zihnime yazdım, bir daha takılmadım. Sınava hazırlanırken uykum geldiğinde ya da çalışmak istemediğimde, rakiplerimi hatırlar ve bu isteğimden vazgeçerdim.
(Söz-2 puan türünde birinci) Bilkent Üniversitesi Hukuk Fak. (İngilizce) (BURAK ERYİĞİT):
  • ÖSYM bahanelere değil, puanlara bakıyor
Sınav sırasında, heyecanlanan bir aday bağırdı. O anda ÖSYM’nin bizim bahanelerimize değil, puanlarımıza bakacağını düşündüm. Sınava hazırlık sürecinde; bol bol deneme sınavı çözmemin başarımdaki etkisi de yadsınamaz. Bu nedenle periyodik sesler dışında dikkatim dağılmadı. FURKAN SAKAR
(Söz-1 puan türünde üçüncü) Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
  • Düzenli çalışmam önemliydi
ODTÜ işletmeyi bırakarak, yeniden sınava girdim. Sınav sisteminin değişmesi, liseden itibaren düzenli çalışan adayların derece yapmasına imkân sağladı. AHMET CELİLOĞLU
(Söz-2 puan türünde dördüncü) Sabancı Ünv. Politik Sosyal Bilimler (İngilizce) ***
  • Şakalaşırken ne olduğunu öğrendim
Sınava çalışmayı iki gün önce bıraktım. Arkadaşlarla şakalaşırken, bir arkadaş diğerine “pragmatik” dedi. Kelimenin anlamını bilmiyordum. Kullanan arkadaşa sorduğumda “faydac” anlamına geldiğini söyledi. Sınavda felsefe testinde, bu kelimenin anlamına dair bir soru çıktı. YUSUF AKBULUT:(Söz-2 puan türünde beşinci) Boğaziçi Ünv. Siyasal Bilgiler ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
  • İrademi kullandım, bilgisayarı odamdan çıkardım
Lise son sınıftayken, odamdaki bilgisayarı söktüm. Odamda durduğu sürece, bilgisayarı kullanmak istiyordum. İrademi kullandım ve odamda çalışmamı engelleyecek hiçbir unsur bırakmadım. MERT İLKER HAYIROĞLU:(Eşit ağırlık-2 puan türünde beşinci) Hacettepe Tıp Fakültesi (İngilizce)
BAŞARIDA AİLE ÖNEMLİ BİR ETKEN…
Mert İlker Hayıroğlu’nun babası Hasan Ali Hayıroğlu; çocuklarının çalışma alışkanlığı kazanmasında, evdeki düzenin etkili olduğunu vurguluyor. Uyku, yemek ve sosyal faaliyetlerin evde belirli saatlerde gerçekleştirildiğinin altını çiziyor. Çocuklarının fikirlerine saygı göstererek, ortak paydalar bulduklarını ifade ediyor.
Ailelerin en büyük hatasının, çocuklarının sorunlarıyla ilgilenmeme olduğunu söylüyor. Sıkı kontrol ve hoşgörünün çocuk eğitiminde önemli olduğunu söylüyor.
Hayıroğlu’nun anne ve babası; çocuklarının, kötü alışkanlıklara yönelmemesi için spora yönlendirdiklerini, mevcut enerjisini bu yolla değerlendirdiklerini söylüyor. .
Firdevs Öztürk, birçok anne ve babanın çocuklarına ders çalışması için baskı uygularken kendilerinin de çocuklarına aşırı ders çalıştığı ve biraz ara vermesi için birçok kez uyarı yaptıklarını anlattı. Anne, Mustafa’nın, ‘Ben kendime göre program yaptım. Siz korkmayın’ ifadeleri kullanarak kendilerini rahatlattığını belirterek, “Okuldan gelir yemeğini yer ve dinlenirdi. Uyurdu. Gece kalkar ve sabaha kadar ders çalışırdı. Ben sürekli yanına gider ona bir şeyler hazırlardım. Sabaha kadar ders çalıştığını ve hiç taviz vermediğini gördüm. Tabi hem seviniyor hem de üzülüyordum. Çünkü bu yoğunlukta sınavda istediğini alamazsa psikolojik sorun yaşar endişemiz vardı. Ama hep o bizi rahatlattı ve öyle olmayacağını söyledi. Sınavdan çıktığında kucaklaştık ve iyi geçtiğini söyleyince mutlu olmuştuk” dedi.
Nevzat ÖZER
Psikolojik Danışman ve Rehberlik Uzmanı
“21 YY DA ANNE VE BABA OLMAK İSİMLİ KİTABIN YAZARI”

0 yorum:

Yorum Gönder

-->Lütfen düzgün yorum yazalım, Türkçemizi bozmayalım:)
-->Yorum yazmak için Yorumlama biçiminden ANONİM yada ADI/URL yi seçebilirsiniz
-->Yazdığınız yoruma cevap yazıldığında haberdar olmak için yorum formunun sağ alt köşesinde bulunan E-posta yoluyla abone ol linkine tıklayabilirsiniz.

Sponsorlar

Eğitim Siteleri Linkcenneti.net | Site Ekle | Firma Ekle İnternet Hizmetleri Free Url Submission
Bumerang - Yazarkafe